Rodinné podniky, značky a originální marketing

V současné době , kdy je trh přesycen téměř vším, je vedle profesionálních služeb nezbytné propojovat destinaci a výjimečné regionální produkty, které vytváří nekopírovatelný a autentický zážitek. Většina zahraničních  turistických  destinací  je postavena na regionálních produktech.


Orientace na regionální značky, produkty je výhodná pro obě strany. Největší devizou je podpora regionálních značek samotnými hoteliéry, lázeňskými společnostmi, které dokážou tyto značky komunikovat prostřednictvím své nabídky, a tím spoluvytváří unikátnost destinace, postavené na tradičních regionálních produktech nejvyšší kvality. Dalšími nositeli místních značek jsou turisté, kteří takové produkty šíří do svých domovů.

Tento marketing je založen především nejen na delikatesách, ale věcech, jako jsou běžné suroviny jablko, nebo švestka. Francie a její světově proslulá šampaňské či Chardonnay apod. Itálie se svým parmazánem, boloňskou omáčkou, Rakousko se svými špekovými knedlíky, či Jižní Tyrolsko  pro které jsou typické špek, williams, grappa, víno, jablka.

Potraviny jsou ve své podstatě výborně vymyšlená marketingová podpora, která stále a úžasnou formou připomíná, že je to produkt  z místa, kde jsme strávili bezvadnou dovolenou na kterou budeme dlouho vzpomínat. V Rakousku je nemyslitelné, aby hoteliéři prodávali suroviny zahraničních výrobců. 

Jídlo a regionální výrobky, to je nejlepší nositel daného regionu. Navíc je celoroční a nepodléhá ročnímu období!

Ideální by byla spolupráce destinačních agentur, aktérů cestovního ruchu společně s resortem zemědělství vždy daného kraje. Všechny procesy sjednotit a nedublovat. Všechny tři subjekty mají společný zájem, a to propagaci regionu a regionálních produktů!

Je nepředstavitelné, aby např. jihotyrolské hotely nabízely polské, nebo maďarské máslo, nebo jakékoli zahraniční potraviny, jen proto, že jsou levnější. Tím ztrácí ta daná destinaci na mimořádnosti, autentičnosti a konkurenční výhodě. Nehledě na to, že takové kroky nepodporují prosperitu místních podnikatelů.

Autor: Roman Taťák