Sezónnost lázní

Sezonnost lázní určuje především geografická poloha. Nicméně při současných technologiích i atraktivita nabídky. Domnívám se, že hotely, akvaparky, a lázně by měly vytvářet takové produkty, aby byly atraktivní v každém ročním období. V dnešní době jsou úplně jiné než před 100 lety.


Jeden z kroků některé lázně činí dodnes, a tím je spojování lázeňské sezóny s oficiálním zahájením a jarním otevřením „kolonády“. Většina lázeňských míst, která nejsou postavena přímo u lyžařského areálu má složitější situaci v oslovení hostů. Proč ale komunikovat, že se u nás nic neděje? Většina lázní v ČR navazuje na více než 100 let klasický model zahájení lázeňské sezony tj. někdy začátkem května a utlumením lázeňské sezony někdy koncem září.

Chápu, že lázeňská místa nebudou mít nikdy takovou návštěvnost jako lyžařské resorty, ale proč se o to alespoň nepokusit? Nebo proč komunikovat kdy mají hosté teprve přijet? Doporučuji, primárně se zaměřit na kvalitu kalendáře akcí a rovnocenně je rozdělit do 4 ročních období jaro, léto, podzim, zima. V rámci měst a krajů musejí přijít investice do doplňkové infrastruktury, kterou mohou využívat nejen turisté, ale i rezidenti.

Je nelogické komunikovat zahájení lázeňské sezony tak pozdě (v květnu), nebo vůbec komunikovat zahájení lázeňské sezony v období, kdy automaticky lidé chtějí po dlouhé zimě někam vyrazit. Tak masivní komunikaci bych očekával spíše koncem ledna.

Před 100 lety bylo pochopitelné, že lázně oslovovali hosty v květnu, protože v zimním období mnoho možností nebylo a souviselo s celkovou infrastrukturou např. kvality vozovek, možností sdělení, absencí technických vymožeností, složité vytápění jednotlivých středisek a vůbec stíženými podmínkami proti letní sezoně.

Turistické destinace  musí oslovovat klienty v každém období . Nyní je situace úplně jiná než v minulosti. Většina hotelů nabízí moderní wellness centra vybudovaná právě kvůli zimnímu období, či nepříznivému počasí. Tato wellness centra zahrnují finské sauny, bylinkové sauny, parní lázně, vyhřívané whirlpooly, a především nabízí teplé procedury, jako jsou lávové kameny, zábaly, či koupele. To jsou čistě zimní aktivity. Cílem by měla být komunikace lázní jako skvělého místa, jak si zpříjemnit mrazivé, deštivé období.

Autor: Roman Taťák