Zaměstnanci lázeňských domů vs. zaměstnanci ,, klasických,, hotelů

Rozdíl zaměstnanců lázeňských hotelů (sanatorií) a komerčních hotelů, či wellness hotelů je dle mých  zkušeností a zkušeností mnoha hostů se kterými mám možnost pravidelně diskutovat více než  patrný. Zaměstnanci lázeňských hotelů, správně řečené léčebných sanatorií, mají návyky, které jsou spíše přizpůsobeny pracovní době a ne často potřebám klienta. Kvalita personálu lázeňských hotelů v mnoha ohledech spíše připomíná zaměstnance nemocničních zařízení.


V hotelech, především kategorii **** a těmi se prezentuje ne malá část lázeňských zařízení,  zákazník očekává naprosto proklientský servis, kdy téměř s ničím není problém. Hotely těchto kategorií v Evropě nabízí několikanásobně vyšší standard a rozmanitost služeb nabídky bez limitů nebo minimem.

Domnívám se, že téměř jakýkoliv objekt, který obsahuje seznam předmětů a zařízení která předepíše Asociace hotelů a restaurací České Republiky získá certifikaci ****. Důvod je i ten, že v mnoha dotačních titulech v ČR byl podporován vznik **** a těmto „zařízením“ byly na míru vypsány dotační tituly, které jednak nenaplňují předepsaná kriteria, a jednak neplní svůj účel.

Proč tedy devalvovat zaužívaný výraz hotel s nejasným přídomkem lázeňský od kterého většina klientů samoplátců čeká úplně něco jiného? Lázeňský host, který je na pobytu hrazeném zdravotní pojiš|ťovnou není zaměstnanci vnímán jako klasický hotelový host, nýbrž jako pacient. Proto je v lázeňství úroveň služeb  nižší, než v běžných komerčních hotelích, které se rovněž označují hotel ****, nebo ***. Úmyslně užívám, pouze tyto kategorie, protože jsou nejrozšířenější a nejžádanější.

Z těchto důvodů je nerozumné míchat v jednom zařízení klienty pojišťoven a komerční hosty, tzv. samoplátce. Jsou to krátké peníze, které se nevyplácí.  90 % hostů, kteří mají zkušenost s takovým mixem, již do podobného zařízení nepřijede.

Pokud do takového prostředí tzv. lázeňských hotelů přijede host, který to má hrazeno jako „lázně“ bude jistě spokojen, ale pokud to bude tzv. samoplátce, který dorazí čistě na komerční wellness nebo relaxační pobyt tak jistě spokojen nebude, protože na něj čeká řada povinností, příkazů.

Autor: Roman Taťák