Aktivity Centrály cestovního ruchu Východní Moravy

Důležitým pilířem pro rozvoj cestovního ruchu  ve Zlínském kraji  je Centrála cestovního ruchu Východní Moravy  (CCRVM)  pod vedením paní ředitelky PhDr. Dany Daňové, která se svým týmem prezentuje nabídku a produkty cestovního ruchu nejen v ČR, ale i v zahraničí. Jeden z jejich  hlavních úkolů vidím především v prvotní prezentaci místa a komunikování aktivit a eventů, proč vůbec oblast Východní Moravy navštívit.  Své poslání vykonávají velmi dobře a tím přispívají ke zvýšení povědomí návštěvnosti Zlínského Kraje.


Je však úkolem jednotlivých hotelů, resortů, lázní, měst, či jiných institucí vytvořit takovou nabídku, aby byla atraktivní a měla šanci oslovit cílové skupiny, kteří si plánují dovolenou, či jednodenní návštěvníky, ať již  domácí, či zahraniční klienty.

Jedním z takových produktů pro rok 2013 ve Zlínském Kraji je projekt hoteliérů z Luhačovic a Pozlovic, kteří chtějí oslovit novou cílovou skupinu celoročním kalendářem akcí pro rok 2013  společnou prezentací pod jednotnou značkou RESORT LUHAČOVICE.  Cílová skupina RESORTU LUHAČOVICE je úmyslně rozptýlena ve věku 0-99 let, tedy od dětí až po aktivní seniory, kteří Luhačovice již navštěvují a chtějí investovat do svého volného času. Novou cílovou skupinou Luhačovic pak mají být zejména rodiny s dětmi, tedy ty skupiny zákazníků, kteří se věnují zdravému životnímu stylu a vyhledávají kvalitní a dostupné zážitky.

RESORT LUHAČOVICE se v roce 2013 zaměřuje na téma gastronomie, sportovní a dětské programy a rovněž hodlá podporovat a prezentovat regionální výrobce a lokální dodavatele potravin. Nositelem značky RESORTU LUHAČOVICE je obecně prospěšná společnost Luhačovské Zálesí,  zastoupena ředitelem Romanem Kašparem.

Aby destinace byla vyhledávaná a úspěšná, je důležité vytvořit tradici akcí, které návštěvníci vyhledají a propojit  marketing s regionálními výrobci. Jak se mění trh, mění se i potřeby návštěvníků a na to je potřeba včas reagovat. Cílem by pak bylo komunikovat nejen destinaci, ale konkrétní nové události  s tradičními  produkty, které daná lokalita nabízí. Spojení tří témat do jedné komunikační kampaně by ušetřilo prostředky a bylo by efektivní nejen pro podnikatele v cestovním ruchu, regionální výrobce, ale pro všechny subdodavatele, kteří jsou zapojeni do obou odvětví.  Rezervy vidím i v propojení  komunikace například značky Perla Zlínska, či oceněné výrobky Zlínského kraje s danou destinací.

Takovým způsobem to například funguje v Jižním Tyrolsku, které má své typické produkty, a které jsou jedním z hlavních komunikačních a marketingových témat. Tato strategie je velmi úspěšná, protože se jedná o autentické, originální potraviny, které charakterizují místní oblast a návštěvnicí tím, že si je odvážejí domů, podporují nejen místní výrobce, ale velmi elegantně a zadarmo si do svých domovů odvážejí marketingová sdělení společně s delikatesami, která jim destinaci ještě dlouho připomínají , nebo-li , zážitky, které zůstanou. 

Rozumným krokem by tedy bylo propojení strategie odboru cestovního ruchu, zemědělství a destinačních partnerů s  největší koncentrací turistů.

Autor: Roman Taťák