Slevové portály wellness hotelům i službám dlouhobě nepomůžou

Psát o tom, že slevové portály službám neprospívají, ba dokonce škodí je naprosto zřetelné a tento fakt vnímá drtivá většina provozovatelů a poskytovatelů služeb. Základním principem těchto portálů je nejnižší cena, což jasně vypovídá, kteří zadavatelé a na jaké úrovni svých služeb slevové portály zásobují.


Když zaregistruji obchodní politiku 50 – 70 % slev, hlavou mně ihned probleskne, že se zbožím, nebo službou není něco v pořádku. U některých produktů to umím pochopit, ale u služeb  to vnímám citlivě.  Vnímám to jako silné narušení image a hodnoty  služby, kromě toho že podsekávání cen ostatním subjektům a  destabilizaci trhu. Jakou službu a na jaké úrovni může takové zařízení garantovat ?

Pro klienty slevových portálů jsou logika a uvažování velmi často přesně opačné. Vnímají slevové portály jako novodobého Jánošíka, který bohatým bere, tím jsou myšleni majitelé hotelů, salonů, wellness a beauty center, a chudým dává, v dnešní terminologii vybojuje přijatelné ceny. Zaznamenal jsem i názor, že kdo nekupuje levně, je hlupák. Chci zdůraznit, že i já rovněž velmi rád nakupuji výhodně !

Politika 50 - 70% slev  nemůže mít dlouhého trvání, a to zejména proto, že kvalitní služby za těchto podmínek provozovat prostě nelze! Nabízí se tedy otázka – když to majitelé vědí, proč vlastně se slevovými portály spolupracují? Dovedu pochopit, že nový podnik v rámci zahájení provozu nabídne touto cestou své volné kapacity, a to například ze dvou důvodů. Jedním z nich je, že ne všechny technologie, zařízení fungují na 100 %, majitelé jsou z různých příčin nuceni otevřít podle předem stanovených termínů.

Druhým důvodem mohou být nedostatečně vyškolení zaměstnanci, kteří krátce po otevření nemají všechny informace a schopnosti pod kůží, přestože by tomu tak mělo být, a tudíž si tímto způsobem podnik již dopředu vystavuje omluvenku, že díky těmto nedokonalostem je cena pro toto období adekvátní.

Dalším argumentem je, že slevové portály hotelům,  či jiným zařízením poskytnou reklamu ZDARMA, ať už ze své databáze, prostřednictvím návštěvníků svých stránek. Z tohoto pohledu portály dokážou velmi rychle pomoct komunikovat informaci, která je naprosto nezbytnou součástí marketingové strategie, např. už jsme otevřeli, přijďte se podívat, nabízíme tu a tu službu a podobně. Ano, za tuhle službu může být leckterý provozovatel slevovým portálům vděčný, že mu s minimální investicí pomůže oznámit informaci, že se na trhu objevil nový hráč. Nicméně osobně si myslím, že to není nejkreativnější vstup.

Tímto krokem, dle mého názoru veškerá výhoda de facto končí, a pokud se nepodaří oslovovat a získávat zákazníky jinou cestou, jsou provozovatelé téměř jistě odsouzeni pouze k paběrkování a postupnému zániku.

Někteří provozovatelé oslovují klienty nesmyslně stanovenými původními cenami, které pak škrtají o 50–70 %, a tím pak splňují parametry slevových portálů s požadavkem 50% slevy. Slevové portály stálou, kvalitní klientelu, na které se dá stavět a budovat, nepřinesou. Důležité je, aby si klienti slevových portálů uvědomili, že nakupováním na nich aktivně pohřbívají kvalitní služby, což může vést až k jejich likvidaci. Dříve nebo později je potom budou sami postrádat. 

Autor: Roman Taťák