Příklady negativního marketingu v lázních

Pokud sledujete mediální scénu, nemohli jste si nevšimnout série negativních zpráv a prognóz namířených na české lázně. Přemýšlím, jestli to není záměrně předem připravený scénář. Pokud ano, komu slouží?


Negativní výstupy směrem k lázeňství

 

  • Lázně budou masivně propouštět
  • Lázně nestihnout opravit do otevření hlavní sezóny
  • Lázně mají nedostatek profesionálních zaměstnanců v gastronomii
  • Lázně budou zvyšovat lázeňský poplatek
  • Lázně čekají hubené časy
  • Lázně budou zavírat své provozy
  • Lázně již nebudou finančně podporovat kolonádní koncerty
  • Lázně nebudou mít dostatek financí na rozvoj a investice

 

Takové mediální výstupy jsou pro jakoukoliv destinaci velmi poškozující. Netvrdím, že to není vždy pravda, ale je potřeba veřejnosti sdělovat minimálně stejný počet pozitivních zpráv. Pokud Czech Tourism komunikuje české lázeňství jako klenot, dědictví našich předků, domnívám se, že by veřejnoprávní média mohla komunikovat  stav českých lázní jiným způsobem. Pokud chceme, aby české lázně přečkali ,,těžké časy,, je důležité sdělovat českému publiku minimálně stejnou intenzitou,  proč do lázní přijet. Většina lázeňských provozů se chce více zaměřit na samoplátce, tedy klienty, kteří si svůj pobyt platí sami. Klienti, kteří si platí sami, nechtějí jezdit do destinací, které mají takovou image. Právě naopak, chtějí jezdit do míst, o kterých se mluví v superlativech. Veřejnoprávní média by měla být více loajální k českému lázeňství a podpoře českého turismu.

Příklady pozitivní komunikace lázní

 

  • Lázně přizpůsobí personální kapacity poptávce a zaměří se na zkvalitňování služeb a školení zaměstnanců
  • Lázně uzavřely dohodu s regionálními výrobci a společně se snaží v regionu propagovat místní produkty
  • Lázně sází na kvalitu a autentičností místních výrobců mléčných produktů a chovatelů
  • Lázně otevřelo svou akademii, kde systematicky pracuje na podpoře učňů a dohlíží na rekvalifikaci nových pozic.
  • Lázně ve spolupráci s krajem žádají o dotace na výstavbu komplexu s celoročními aktivitami
  • Lázně v dotačním období vytvořilo 10 nových pracovních míst
  • Lázně, místo kde jste trávili se svými rodiči, a kam se budete vždy rádi vracet

 

 Autor: Roman Taťák