Diverzifikace služeb a budování nového segmentu v lázních

České lázeňství dlouho připomínalo pivovar, který se  z historických důvodů rozhodl vyrábět klasickou desítku či dvanáctku, a neznamenal, že na trhu vzniklo spoustu malých rodinných pivovarů, které vyrábí např. kromě nealkoholických piv, piva světlá, černá a navíc zařazují stále novinky jako například piva s ovocnou příchutí.


Lázně mohly zareagovat na změnu společnosti dříve. Image lázní se dříve rovnala  prestižní destinaci, tedy centra společenského dění,  které později v západní Evropě přešla na moderní centra cestovního ruchu. Českým lázním ubírají individuální hosty nové resorty na zelené louce, které klienty motivují  mimořádnými zážitky.

Lázně mohly ze svých ubytovacích kapacit přetransformovat část objektů právě pro tento segment trhu. Nepochybuji o tom, že při spoustě  budov co většina lázeňských společností  vlastní, je takové řešení reálné.

Chci tím říci, že tato koncepce není rozbytí starých dogmat, ale budování cílových klientů v různých segmentech, děti, rodina, manažeři, senioři.

Aby ,, české lázeňské destinace,,  uspěly, měli by se zajímat o potřeby stovky tisích lidí, kteří pravidelně navštěvují mezinárodní destinace a zvykají si na tamější standard, který stále v mnoha ohledech převyšuje naši nabídku. Lázeňské destinace musí z dlouhodobého hlediska usilovat o získání těchto klientů.

Autor: Roman Taťák