Wellness menu

Profesionálně zpracované wellness menu reflektuje trendy v oboru, vychází z klientských potřeb a očekávání a nabízí originální naplnění vize wellness. Takto perfektně zvládnutá nabídka je pro provoz a dlouhodobé fungování wellness stěžejní.


Klient se setkává s wellness menu a utváří si první představu – velmi důležitý okamžik v komunikaci. Zůstávají v nás dojmy. Zkusme si položit otázku – jaký dojem v nás vzbuzuje a zanechává wellness menu? Jak by tedy profesionální wellness menu mělo vypadat?

Komplexní a originální nabídka

  • Podstata a princip wellness menu je podobná jako u klasického gastronomického menu.
  • Hlavní cíl – oslovit a seznámit klienta pokud možno rychle a přehledně s nabídkou poskytovaných služeb, vyvolat emoce a touhu proceduru vyzkoušet na vlastní kůži.
  • Do podoby menu se promítá celková vize a zaměření wellness. Mělo by být zřejmé, na čem je wellness založeno a v čem se odlišuje od ostatních, v čem je unikátní.
  • Wellness menu by mělo rozpracovávat jednotlivé segmenty wellness – masáže a terapie, pohybové aktivity, relaxační a meditační techniky, beauty. Ideálně by mělo pokrýt celé spektrum wellness.
  • Wellness menu by mělo nabízet originální a autentické služby – prvek odlišení se, naplňování stanoveného konceptu. Nesprávným pokusem o originalitu jsou přehnané marketingové kampaně slibující něco, co nelze splnit – častý jev v ČR.

 

Jednoduchost je pokročilá lekce

  • Klient se ve wellness menu bez problémů a rychle orientuje, je napsáno srozumitelně a jednoduše.
  • Není potřeba zabíhat do podrobností – při výběru z wellness menu by měl klientovi odborně asistovat recepční, terapeut či wellness manažer.
  • Klíčová role personálu – poskytují informace, pomáhají klientovi správně si vybrat na základě jeho preferencí, dávají doporučení a zodpovídají případné otázky.

Využití potenciálu místa

  • Wellness není, a nemělo by být, omezeno fyzickými prostory wellness centra – při tvorbě procedur a celkové koncepce wellness je důležité zapojit a snažit se naplno využít potenciál místa.
  • Wellness hotel by se měl nacházet v pěkném, klidném, přírodním prostředí. Každá lokalita má své specifika a možnosti, jak je využít. Neměla by chybět nabídka wellness procedur a programů v přírodě.
  • Příroda je nejlepší terapeutka - energie slunce, země, vody, stromů a květin je nepostradatelná pro náš život – celkově harmonizuje, blahodárně působí na naše smysly a doplňuje životní energii.

 Přitažlivé a originální wellness menu prodává

  • Kvalitní a profesionálně zpracované wellness menu je také účinná a navíc levná forma reklamy a marketingu.
  • Dlouhodobě přispívá k tvorbě image a značky.

 V jednotě je síla

  • Samozřejmostí je barevné slazení a soulad s ostatní propagací wellness (případně celého hotelu) a celková harmonie v barvách, symbolech, stylech písma, logu apod.
  • Jednota podporuje značku, budování dlouhodobého image a dobrou zapamatovatelnost.

 Wellness menu je „živé“

  • Vše živé se neustále vyvíjí. Wellness menu by mělo průběžně reflektovat „zrání“ wellness, postupné naplňování celkové vize a  promítání rostoucích zkušeností týmu.
  • Nesmí chybět také implementace nových trendů, flexibilita a reakce na měnící se zákaznické potřeby.
  • Všechny stálé klienty také potěší občasné zpestření – dobrá motivace pro další útratu bez nutnosti náročné reklamy. Může jít o různé tematické akce, zážitkové wellness – ceremoniály, nabídka představující aktuální trendy, miniprocedury a další.

 

Autor: Rostislav Nyč