Využíváte ve svém hotelu business development ?

"Business development úzce souvisí s prodejními aktivitami a marketingem. Je důležité stanovit si plán rozvoje produktu, upřesnit priority, a pak disciplinovaně a trpělivě  na definovaných aktivitách pracovat a přinášet nový business do hotelu",  vysvětluje Jitka Beye, která se celý svůj profesní život pohybuje v prestižních hotelech jako např.  InterContinental, Kempinski, Falkensteiner Hotels, Vamed Resorts atd.

 


Jaký byl Váš vůbec první podnik ve kterém jste působila ?

V prvním hotelu ve kterém jsem působila byl hotel Solidarita v pražských Strašnicích. Patřil k pražským botelům Admirál, Racek, Albatros a já jsem pracovala na pozici provozní hotelu. Byla to dobrá škola, řešila jsem provoz hotelu a byla denně  v kontaktu se všemi odděleními hotelu.

Vaše specializace v hotelnictví je zejména business development. Co tato práce obnáší? Prošla jste v hotelu i jinými pozicemi ?

Asi bych začala hotelovými pozicemi, které úzce souvisí s mým vývojem směrem k business developmentu. Má první pozice po škole byla v kontrolním a finančním oddělení v Restauracích Teplice. Pak už jsem se přesunula do Prahy do hotelu  InterContinental do Gift Shopu – takže to byl můj úplně první prodej - oddělení suvenýrů v „Contíku“. Následovaly pozice sales representative a manager v německém TOP International Hotels, pre-opening a opening v Mövenpick hotelu Praha, v Německu Dorint Hotels, InterContinental, Kempinski... Všechny pozice v Německu již na manažerských pozicích pro mne byly velkou školou a posunem vpřed co se týká rozvoje kariéry.

Business Development úzce souvisí s prodejními aktivitami a marketingem. Je důležité stanovit si plán rozvoje produktu, upřesnit priority, a pak disciplinovaně a trpělivě na definovaných aktivitách pracovat a přinášet nový business do hotelu. Důležité jsou samozřejmě kontakty na správné rozhodující osoby ve firmách a agenturách, které jsem za léta v tomto oboru získala a které velmi aktivně udržuji.  Myslím, že jsem v business developmentu za posledních devět let velmi úspěšná. Čísla obratů se pohybují v několika milionových částkách ročně, které svým partnerským hotelům přináším.

Působila jste v ČR, Německu a Polsku. Jaká je mentalita lidí v těchto zemích ?

Nedám dopustit na Německo, líbí se mi disciplinovanost zaměstnanců,  ale i  lidí. Pokud se perete s nějakou neznalostí , tak na Vás šéf nebude křičet nebo Vám to vyčítat, postará se o to,  abyste dovednost získali formou tréninku nebo se osobně angažuje a dané věci vysvětlí. V Dorint Hotels v Berlíně jsem měla skvělou šéfovou paní Cornelii Kausch – byla přísná, profesionální a chytrá a dovedla týmy a zaměstnance motivovat. V Kempinski Grand Hotel Heiligendamm kde jsem měla dvakrát na starosti amerického prezidenta J.W.Bushe jsem již byla velmi ceněna a chválena pro svůj styl práce, znalosti, kontakty a výsledky nad běžná očekávání. V Polsku jsem působila čtyři roky pro Falkensteiner Hotels & Residences. Spolupracovala jsem především s polskými firmami a agenturami. Mentalita poláků je jiná, nefunguje dohoda podáním ruky jako například v Hamburku. Musíte si zvyknout na smlouvy a dohody držet písemně a kontrolovat. Přesto business funguje. Falkensteiner měl pod mým vedením obraty z polského a českého trhu  za tři roky přes 14 miliónů korun.

Který manažer Vás ve Vaší kariéře nejvíce ovlivnil ?

Cornelia Kausch (Dorint Hotels) a Konrad von Braunschweig (Kempinski Grand Hotel).

Můžete s Vašimi zkušenostmi a kontakty pomoci i menším hotelům  v ČR a SK ?

Rozhodně mohu odpovědět kladně "ANO",  hotely při spolupráci se mnou profitují.  Jsem v Čechách zpět pátým rokem a mám zde stálé kontakty ,  dále rozvíjím také nové kontakty na firemní klienty, konsorcia a agentury, které organizují eventy, incentivní cesty, meetingy. Nezanedbatelnou součástí obratů  je nabídka tzv. corporate benefitů firmám,  kdy mnou zaslané nabídky zveřejní na intranetu pro své zaměstnance nebo tyto nabídky posílají svým zaměstnancům newsletterem. Jedná se pak také o zvýšení produkce nocí v segmentu jednotlivců. Myslím, že menší hotely především z českých regionů mimo Prahu nemají takové kontakty a přístup k nim, jako jsem si za působení ve svém oboru vybudovala. Já pak mohu daný hotel prezentovat event a HR manažerům, kteří organizují akce v českých regionech. Firemní akce v Čechách stále převažují nad akcemi pořádanými do zahraničí, a to je velká šance pro české hotely, které mají zájem o korporátní akce a klienty.

 

Jitka Beye pracovala v obchodních odděleních různých renomovaných hotelových řetězců od roku 1995 a starala se o akvizici korporátních klientů pro hotelové řetězce jako Mövenpick Prague, Dorint Berlin a Brandenburg, InterContinental Hotel Berlin a Hamburg, Kempinski Grand Hotel Heiligendamm/Hamburg Office, Falkensteiner Hotels & Residences se sídlem ve Varšavě.  V České republice byla ředitelkou cluster obchodního oddělení Vienna International a zodpovědná za rozvoj obchodu 7 hotelů a řízení týmu 20 obchodních manažerů. Své zkušenosti, znalost trhu, a především kontakty v korporátních společnostech a agenturách využívá pro rozvoj obchodu a rozvoj středních a malých hotelů v Evropě. Jitka se domluví plynně pěti jazyky a její hobby jsou knihy, golf a rychlá auta.