Zaměření lázní na nové cílové skupiny

České lázně musí dohnat manko 20 let, kdy se příliš nezabývalo rozvojem cestovního ruchu dle evropských trendů, nevytvářelo atraktivní nabídku pro klienty hledající prevenci, individuální přístup a kvalitní služby. Úspěšným příkladem „comebacku“ mohou být produkty jako KOFOLA, která byla rovněž úplně před vyhynutím, ale úspěšným marketingem, moderním designem, se dokázala vrátit na vrchol a je vyhledávaným a oblíbeným nápojem nejen pro pamětníky ale i nejmladší generaci.


Dnes je kofola vnímána i mladou generací lépe než např. značka  Coca-Cola. Lázeňství je samozřejmě zcela  jiný produkt, ale v jádru a z marketingového hlediska v něm vidím mnoho společného.

Uvítal bych ,,PŘESTAVBU ,,  redesign českého lázeňství, aby se stalo trendy a abychom si tu značku opečovávali a upřednostňovali před zahraničními destinacemi, lázněmi, či resorty. V tomto ohledu je co dohánět, a existuje zde velký potenciál. Stačí se podívat do Rakouska.

Dopručené cílové skupiny:

České lázeňské resorty  by se měly zaměřit na:

  • Mladé páry 20 – 35 let

Využívající hotely, a jejich zázemí na romantické pobyty. Je to skupina, která jezdí na 1 – 2 noci, ale potenciál je v tom, že se časem může přeměnit ve střední vrstvu, která může jezdit na vícedenní pobyty a navíc několikrát ročně.

  • Cyklisti a aktivní dovolená

V Evropě i ve světě fenomén. V ČR rovněž velmi populární, ale opět se domnívám, že tato „záležitost“ do českých lázní dorazila se zpožděním . V mnoha lázních je však velmi komplikovaný systém spojení nových a tradičních lázeňských klientů. Je na každých lázních, aby si zvolili priority. Je potřeba diverzifikovat oblast podnikání a velmi citlivě cílovým skupinám nabídnout alternativu, tak, aby se vzájemně neomezovali.

  • Rodiny s dětmi

Z hlediska dlouhodobé strategie lázní, je to ideální cílová skupina, která si může vypěstovat vztah k místu, a později upřednostňovat místo nejprve na relaxační, wellness pobyty a v seniorském věku lázeňské pobyty a procedury.

Rodiny s dětmi v současné době z hlediska útraty, patří mezi nejžádanější klienty po celé České republice u všech obchodníků. Je naprosto nezbytné této cílové skupině ve spolupráci s obcemi či městy vybudovat zázemí a infrastrukturu, aby mohla se svými dětmi objevovat nové možnosti českých a moravských lázní.

Mnoho dnešních rodin s dětmi je na úplně jiné sociální a společenské úrovni než, rodiny v ČR v 80. letech.

V současné době většina mladých rodičů jsou již dnes úspěšní manažeři, majitelé firem, ve věku od 30 - 45 let, s nejvyššími příjmy v ČR. Tato cílová skupina vyžívá krátkodobé pobyty několikrát ročně i se svými dětmi . Upřednostňují místa, kde o děti mají zájem, nebo jim umí přizpůsobit nabídku, vytvořit alternativu.

Tato generace v 90. letech studovala, pracovala v zahraničí a přivezla si návyky životní úroveň ze západoevropských států, či jiných vyspělých zemí. Dokážou si za kvalitnější služby připlatit, umí a mohou porovnávat. Tuto kvalitu hledají a budou hledat i u nás.

Autor: Roman Taťák